CEvB

Veelgestelde vragen

Vanaf 1 oktober 2019 is Woonwijze gefuseerd met de Charlotte Elisabeth van Beuningen Stichting. We proberen de overgang voor u als huurder zo soepel mogelijk te laten verlopen, maar kunnen ons voorstellen dat er toch nog zaken onduidelijk zijn. Hieronder vindt u lijst met veel gestelde vragen en het antwoord daarop.

V:      Hoe kan ik mijn huur betalen? 
A:      De huur over de maand oktober gaat nog naar Charlotte Elisabeth van Beuningen. De huur over november gaat naar Woonwijze. Het liefst ontvangen wij dit per automatische incasso. Dan betaalt u altijd op tijd. Betaalt u al via automatische incasso dan hoeft u niets te doen. Die gaat automatisch over op Woonwijze.

Betaalt u iedere maand met een betaalopdracht of periodieke overschrijving aan uw bank? Wijzigt u dan, voor de huur van november, het rekeningnummer naar Woonwijze NL35 RABO 0155 4031 25 t.n.v. Woonwijze, onder vermelding van Huur november, plus uw adres. U kunt ook betalen aan de balie van onze Woonwinkel (Secretaris van Rooijstraat 17, Vught). Dit gaat altijd via het pinapparaat.

V:      Wat is het verschil bij de huurincasso tussen Charlotte Elisabeth van Beuningen Stichting en Woonwijze?
A:      De incasso van Woonwijze gebeurt altijd op de eerste van de maand. Verder verandert er niets.

V:      Met wie moet ik contact opnemen voor reparaties?
A:      De firma Jansen Huybregts kunt u vanaf 1 oktober zelf rechtstreeks bellen met de meeste reparatieverzoeken: 088-02 21 421. Voor storingen aan uw cv-installatie neemt u zelf, vanaf 1 oktober, contact op met Kemkens: 088‑50 50 350. Voor spoedgevallen zijn zij 24 uur per dag bereikbaar.

V: Bent u ingeschreven als woningzoekende bij CEvB?
A: Dan hebt u van ons een brief ontvangen met nuttige informatie over uw inschrijving (goed om te weten: u behoudt uw inschrijvingstijd. Staat u bij Woonwijze én CEvB ingeschreven dan behoudt u uw langste inschrijvingstijd).

V: Zijn wij als huurders van CEvB vertegenwoordigd?
In de Huurders Belangen Vereniging van Woonwijze zitten vanaf 1 oktober twee huurders van CEvB. Ruud Leenstra en Herman van Haren (zij zaten ook al in de HBV i.o. van CEvB).

V:      Kom ik in aanmerking voor huurtoeslag?
A:      Dat hangt af van uw inkomen, uw gezinssamenstelling en de huur die u betaalt. U vindt hier meer informatie.

V:      Hoe kan ik mijn huur opzeggen?
A:      U kunt de huur op elke dag van de maand opzeggen. Dat moet schriftelijk gebeuren, via een formulier dat u kunt ophalen in onze Woonwinkel of hier kunt invullen. Er geldt een wettelijke opzegtermijn van een maand.

V:      Waar kan ik terecht met klachten?
A:      Als u bij ons een klacht indient, doen wij er alles aan om tot een oplossing te komen. Lukt dat niet, dan is er de mogelijkheid om het geschil voor te leggen aan een onafhankelijke klachtencommissie. Informatie hoe dit werkt en de voorwaarden leest u hier.

Heeft u andere vragen of wilt u meer weten? Bel of mail ons gerust: (073) 656 23 82 of mail info@woonwijze.nl